Elektronisk musik på Askov Efterskole

Elektronisk musik

Er du klar til at skabe tunge, svedige beats? Lege med nye lyde? Skabe universer? Klar til at vælte verden med dit nye monster-hit? Og vil du arbejde med elektronisk musik, lyd og musikproduktion, mens du er på efterskole?

Så skal du vælge linjefaget Elektronisk Musik, som er en del af vores Musiklinje!

DAW - Digital Audio Workstation

Her ligger den overordnede del af undervisningen på Elektronisk Musik. Her får du en grundlæggende forståelse af midi, .wav, plugins, lydteknisk teori, arbejde med samplinger og hvilke muligheder der er i Logic PRO.

Arbejdsprocesser

I processen med at producere musik kan man gribe det an på forskellige måder. Du vil blive stillet en række opgaver, hvor du er tvunget til at tænke i bestemte rammer. Det er med til at skabe et større overblik for de projekter, du arbejder med. Samtidig bliver det også i den proces, du kommer fra optagelserne (ideerne) frem til mastering af det færdige produkt.

Producer/indspilning

Den kommende producer er dig, og det betyder, at du har den ledende rolle i musikprojektet. Det er her, du arbejder med at skabe en helhed i musikken, indspiller vokal og lærer om den analoge del af lydstudiet. Du vil få indgående kendskab og færdigheder i indspilningsteknikker, effekter, mixing, mastering, mixdown mv.

Kendskab til udstyr

For at kunne komme “rigtigt” i gang med musikproduktion er det en stor fordel at have kendskab til lydstudiehardware, PA-anlæg, mikrofoner, mixerens opbygning og opstillinger i et lydstudie eller til livekoncerter. Og det får du selvfølgelig her på Elektronisk Musik på Askov Efterskole.

Om elektronisk musik

I Elektronisk Musik ligger dit fokus på den digitale musikverden og live-produktioner, men samtidig følger du den del af undervisningen på den analoge musiklinje, som indebærer teori, genrekendskab, hørelære og rytmisk træning.

Du kommer til at arbejde med dine egne og andres produktioner med kyndig supervision, men året vil starte ud med undervisning i de fem hovedområder: